selkäkipu

Alaselänkipu.

Selkäkivunhoito Kiropraktikkosi.fi

Alaselkäkipu on yksi yleisimmistä oireista ihmisillä ja melkein kaikki suomalaiset kärsivät tästä jossain elämänsä vaiheessa, useimmilla selkävaivoista kärsivillä on ollut useita kipujaksoja elämänsä aikana.

Alaselkäkipu jaetaan usein kolmeen eri kategoriaan;

• akuuttiin eli äkilliseen selkäkipuun, joka on kestänyt alle 6 viikkoa
  • pitkittyneeseen selkäkipuun, joka on kestänyt alle 12 viikkoa, mutta pidempään kuin 6 viikkoa
  • kroonistuneeseen selkävaivaan, jolloin selkäkivun yhtämittainen kesto on ylittänyt jo 12 viikkoa.

Alaselkäkipu on yleisin syy hakeutua kiropraktikon vastaanotolle. Alaselkäkivuissa kiropraktikon ensisijaisena tehtävänä on tunnistaa ne asiakkaat, joilla voi olla vakava sairaus joka estäisi kiropraktikon antaman hoidon.

Oireet

Äkillinen alaselkäkipu

normaalia arkea ja liikuntaa rajoittava kipu.

Useimmiten kyseessä on niin kutsuttu äkillinen selkäkipu joka saattaa esiintyä äkäisenä ja erittäin paljon normaalia arkea ja liikuntaa rajoittavana. Tällaiselle kivulle tyypillistä on selän liikkeisiin liittyvä mekaanista kipua joka tuntuu alaselässä ja voi heijastaa kipua pakaroiden sekä reiden alueelle, harvemmin kuitenkaan polven alapuolelle.

Tämäntyyppisiä selkäkipuja kutsutaan hyvänlaatuisiksi koska jopa 75% tämän tyyppisistä selkäkivuista helpottaa huomattavasti muutaman viikon sisällä. Tällaiseen vaivaan asianmukaisesti koulutetun terveydenhuollon ammattilaisen, kuten kiropraktikon, antama manipulatiivinen selkähoito on suositeltavaa (Duodecim 2017). Jo lyhytkestoinen hoitojakso antaa erittäin hyviä hoitovasteita sekä tuloksia äkillisissä selkäkivuissa joissa vakavan sairauden tunnusmerkit eivät täyty. Kiropraktikon vastaanotoltani saat myös lähes poikkeuksetta kotona ja vastaanoton ulkopuolella suoritettavia harjoitteita jotka yhdessä manipulatiivisen hoidon kanssa suoritettuna antavat erittäin todennäköisesti apua selkävaivaasi.

Samu kiropraktikko selkäkipu

HYVÄ TIETÄÄ

Selkäkivusta

Kiropraktiikka

Kiropraktikot ovat Valviran rekisteröimiä ja hyväksymiä terveydenhuollon ammattilaisia jotka keskittyvät ihmisten hermosto-, tuki- ja liikuntaelin ongelmien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Meille voit kääntää selkäsi!

SYY

Ei huolta vaikka et keksi vaivaasi heti selvää syytä. Alaselän äkillinen kipu on yleinen vaiva ja helpottaa usein jo muutamassa päivässä. Syy kivulle on kuitenkin hyvä selvittää esimerkiksi kiropraktikon vastaanotolla.

LIIKUNTA

Ihmisen keho on tarkoitettu liikkumaan ja paikat jäykistyvät helposti, kun istutaan päätteiden ääressä. Arkisten askareiden jatkaminen on suositeltavaa ja hyödyksi. Fyysinen hyvinvoinnin kehittäminen parantaa myös aivojesi toimintaa ja auttaa jaksamaan!

KEHONHUOLTO

Kehonhuolto on tärkeä osa omaa hyvinvointia ja tätä on hyvä huoltaa säännöllisesti. Kiropraktikolta saat yksilöllisen suunnitelman miten kehoasi tulee huoltaa.

TERVETULOA VASTAANOTOLLENI

VARAA AIKA VERKOSSA TAI OTA YHTEYTTÄ PUHELIMITSE