KIROPRAKTIIKKA

Kiropraktikko hoitaa kiputiloja ja kehoasi Manuaalisesti

Kiropraktikko on yliopistossa koulutettu ja Valviran rekisteröimä terveydenhuollon ammattilainen.

Kiropraktikkona ydinajatukseni ja tavoitteeni on parantaa sinun elämänlaatuasi helpottamalla kipuasi ja ohjaamalla sinua pitämään huolta omasta kehostasi.

Selkäkivun hoito

KIROPRAKTIKALLA APUA

Me voimme auttaa.

Selkäkipu

Selkäkipu on yksi yleisin syy hakeutua kiropraktikon vastaanotolle ja yli kolmannella työikäisellä suomalaisella on viimeksi kuluneen vuoden aikana esiintynyt alaselkä kipua.​

Päänsärky

Suuri osa meistä kärsii aika ajoin päänsärystä, joka helpottaa muutaman päivän sisällä. Mikäli kärsit päänsäryistä, jotka uusiutuvat on hyvä ottaa yhteyttä terveydenhuollon ammattilaisiin syyn selvittämiseksi. Kiropraktikon vastaanotollani hoidan yleisesti niska- ja kaularankaperäistä päänsärkyä, jännityspäänsärkyä, kroonista päänsärkyä sekä ponnistuspäänsärkyjä.

Urheiluvammat

Aktiivinen liikunta ja elämäntapa on asia, joiden nimeen itse vannon, mutta jokaisen urheilijan ja aktiivi liikkujan painajainen on urheiluvamma. Monesti nämä rasitusperäiset oireilut jätetään liian kauan huomioimatta ja vastaanotoille hakeudutaan vasta ongelman estäessä omaa liikkumista ja harjoittelua. On siis hyvä tarkastuttaa ja kuunnella omaa kehoasi tarkasti, aikainen reagointi pienempiinkin ongelmiin saattaa estää vamma kierteen syntymisen.​

olkapäävaivat

Olkanivel on käytössä jokapäiväisessä arjessamme ja on täten myös altis monen tyyppisille ongelmille. Tyypillisesti oireita ovat kipu nosto- ja kiertoliikkeistä, yöllinen särky ja olkanivelen liikerajoitus. Yleisimpiin kivun aiheuttajiin kuuluu kiertäjäkalvosimen vammat, jäätynyt olkapää, jänteiden vammat ja sairaudet sekä AC-nivelen ongelmat. Moni ilman tapaturma alkanut olkapää kipu on hoidettavissa täysin konservatiivisella hoitosuunnitelmalla.

Rintaranka

Rintarangan eli yläselän ongelmat syntyvät usein elintapoihin liittyvistä aisoista, kuten liiallisesti istumisesta ja passiivisesta elämäntavasta, mutta syynä voi olla myös nikamien tapaturma tai vamma sekä erilaiset reumaperäiset sairaudet. Aktiivisen liikkujan ja fyysisen työn tekijän yläselän ongelmien aiheuttajana voi myös esiintyä hyvinkin ylirasitusta ja kuormitusta.

Välilevyongelmat

Tyypillinen välilevyongelma eli iskiasoire tarkoittaa iskiashermon ärsytyksestä johtuvaa selkäkipua, joka saattaa tuntua lanneselässä ja ulottua alaraajaa alaspäin aina varpaisiin saakka. Oireiden laajaan kuvaan kuuluu niin säteilevää kipua, pistely, tunnottomuutta tai lihasheikkoutta. Joissakin tapauksissa selkä itsessään saattaa olla täysin kivuton.

TERVETULOA VASTAANOTOLLENI

VARAA AIKA VERKOSSA TAI OTA YHTEYTTÄ PUHELIMITSE